Niedziela z muzyką
Koncert z cyklu “Niedziela z muzyką u św. Mateusza”
(wstęp wolny)
Koncerty w sezonie 2012/13 odbywają się w kaplicy „Mateusik“ (wejście od ul. Czerwonej)
Wykonawcy:
- Radosław Pachołek – kontratenor
- Konsort fletów renesansowych „ Epithalamion”: Magdalena Pilch, Małgorzata Klisowska, Olga Musiał-Kurzawska, Paweł Iwaszkiewicz
Prowadzenie koncertu:
- Pierre Attaignant (1494 – ok.1552) – Pavane La Venitienne
- Henryk VIII (1491 – 1547) – Helas madame
- William Cornish (1465 – 1523) – Adieu mes amours
- Heinrich Isaac (1450-1517) – Innsbruck ich muss dich lassen
- Martin Wolff (?) – So wünsch Ich Ihr ein gute Nacht
- Anonim (Madame d’amours ; Jezusa Judasz przedał; Je suis d’Alemagne )
- Johannes Stockhem (ok.1440-ok.1500) – Je suis d’Alemagne
- Thomas Crecquillon (ok.1505-ok.1557) ( Il fauldra qu’ung estraingier la maine ; Le temps qui court requiert que l’on se tayse )
- Anonim ( Non gemme, non fin d’oro; Au Joly Bois)
- Jacques Arcadelt (ok.1500-1568) – Il Bianco e dolce cigno
- Pierre Sandrin (ok. 1490 – 1561) – Doulce memoire
- Benedictus Appenzeller (ok.1480-1558)– Le primptemps faict florir
- Claudin de Sermisy (ok. 1490-1562) (Amour me poingt ; Au pres de vous)
- Jacotin (Jacob) Godebrye (+1529) ( Si bon amour ; Jectes moy sur l\’herbette )
- Wacław z Szamotuł (ok.1524-ok.1560) – Już się zmierzcha
Radosław Pachołek – kontratenor
Pochodzący z Wrocławia artysta swoją edukację muzyczną rozpoczął jako uczeń PSM im Karola Szymanowskiego we Wrocławiu. W wieku 9 lat wstąpił do chóru chłopięcego “Pueri Consonantes” kierowanym przez Stanisława Rybarczyka oraz Piotra Łykowskiego z którym był związany przez wiele lat koncertując, dokonując nagrań oraz uczestnicząc w spektaklach operowych. W roku 2001 ukończył Akademię Muzyczna we Wrocławiu jako waltornista.Edukacje wokalną rozpoczął pod kierunkiem Dariusza Paradowskiego i Joanny Klisowskiej a następnie kontynuował ją m.in. u Artura Stefanowicza oraz w Hochschule für Musik w Trossingen na wydziale muzyki dawnej w klasie Mari Christiny Kiehr.Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej od epoki średniowiecza do klasycyzmu. Obecnie jest stałym członkiem zespołów “Ars Cantus” , Kameraliści Wrocławscy oraz Chóru Filharmonii Wrocławskiej.
Konsort fletów renesansowych “EPITHALAMION”
Zespół “Epithalamion” założony w 2010 roku jest pierwszym w Polsce konsortem renesansowych fletów poprzecznych. Oficjalnym debiutem zespołu był występ na XX Festiwalu „Maj z Muzyką Dawną” we Wrocławiu w 2011 roku. W skład konsortu wchodzą fleciści będący w większości absolwentami zagranicznych uczelni muzycznych. W zależności od wykonywanego repertuaru w składzie zespołu pojawiają się także inne instrumenty (m.in. fletyproste, pozytyw, śpiew). O ile zespoły viol, czy fletów prostych spotyka się obecnie dość często, o tyle “consorty” renesansowych fletów poprzecznych należą wciąż do rzadkości.
Magdalena Pilch
w 1997 ukończyła studia magisterskie w klasie fletu poprzecznego st. wykł. Grzegorza Olkiewicza w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W latach 1996-98 brała udział w kursach Dresdner Akademie für Alte Musik pod kierunkiem prof. Ulrike Engelke. W latach 1998-2002 odbyła studia podyplomowe w specjalności flet traverso w klasie prof. dr Linde Brunmayr – Tutz w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy). W 2007 r. uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Obecnie prowadzi działalność koncertową jako kameralistka i solistka, a także działalność pedagogiczną (AM w Łodzi, AM we Wrocławiu). Gra na poprzecznych fletach renesansowych, barokowych, klasycznych i romantycznych.
Olga Musiał-Kurzawska
w 2007 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, w klasie fletu st. wykł. Jerzego Pelca oraz Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w w Łodzi w klasach fletów historycznych dr Magdaleny Pilch oraz dr Marka Nahajowskiego w roku 2011. Naukę gry na flecie doskonaliła uczestnicząc w warsztatach artystycznych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Barthold Kuijken, Mirjam Nastasi, Jana Semeradova, Lucie Duskova, Annie Laflamme, Kaspar Zehnder, Liane Ehlich.Jest stałym członkiem orkiestry Accademia dell\’Arcadia, która specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej oraz współzałożycielką zespołów Galakticus, Quattrofolium oraz Quatroporte Quartet. Współpracuje również z Wrocławską Orkiestrą Barokową, Arte dei Suonatori,Les Ambassadeurs, Polską Orkiestrą XVIII wieku, “Sztor Orchestra”, Orkiestrą Miasta Poznania.
Małgorzata Klisowska
studiowała we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie fletu prof. Jerzego Mrozika. W roku 2006 ukończyła studia podyplomowe w Staatliche Hochschule für Musik Trossingen, Institut für Alte Musik w zakresie gry na fletach dawnych, pod kierunkiem prof. dr Linde Brunmayr-Tutz. Swe umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u Phillippe Bernolda, Miriam Nastasi, Petera-Lukasa Grafa, Kate Clark, Barta van Oorta, Christiana Boysena. W swoim bogatym dorobku ma wiele projektów koncertowych oraz nagrań min. dla niemieckiej rozgłośni SWR. Jako solistka koncertowała w Staats oper Berlin.Małgorzata Klisowska jest współzałożycielką zespołów Ars Concordiae oraz Ammonit Quartett.Flecistka współpracuje z zespołami i orkiestrami :Ad Fontes,Harmonologia, Mitteleuropäische Barock Orchester Roveretto, Wrocławska Orkiestra Barokowa i Capella Cracoviensis.
Paweł Iwaszkiewicz
grę na flecie prostym studiował u Davida Meltzera w Jerozolimie.Umiejętności doskonalił u Ricardo Kanji i Roberta Ehrlicha.Współpracownik licznych zespołów muzyki dawnej, z którymi nagrał przeszło 30 płyt. Oprócz muzyki barokowej gra również repertuar współczesny, renesansowy, średniowieczny i tradycyjny na fletach poprzecznych, szałamajach i dudach.Autor muzyki do spektakli teatralnych. Założyciel i kierownik muzyczny zespołów “Dancerye” i “Open Folk”. Koncertował w Niemczech, Francji, Rosji oraz w Japonii i na Tajwanie. Jest także absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego.